Foto: (c) Pixabay.com

Pirmdien, 21. jūnijā, tiešsaistē notiks diskusiju cikls jeb maratons “Kāpēc studentam jāapgūst caurviju kompetences?”, kas norisināsies pētījuma “Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā” ietvaros.

“Studējošo kompetenču attīstības dinamika augstākajā izglītībā ir aktuāla, lai novērtētu, cik lielā mērā augstākās izglītības institūcijas nodrošina speciālistu sagatavošanu atbilstoši darba tirgus prasībām – kā studējošie ar savu sniegumu var apliecināt zināšanas, prasmes un iemaņas,” uzsver projekta zinātniskā vadītāja Latvijas Universitātes (LU) Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesore Zanda Rubene.

Tematiskās diskusijās tiks apspriesta studējošo caurviju kompetenču nozīme studiju kontekstā un šo kompetenču novērtēšanas nepieciešamība izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas pilnveidošanai. Diskusiju rezultāti tiks izmantoti rīcībpolitikas rekomendāciju formulēšanā

Diskusijā par digitālo kompetenci plkst. 10.15  piedalīsies LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne profesore Dr. paed. Linda Daniela, Limbažu Valsts ģimnāzijas direktore un matemātikas skolotāja Dr.math. Gunta Lāce, LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes doktora studiju programmas “Pedagoģija” doktorants Gatis Lāma.

Diskusijā par pilsonisko un globālo kompetenci plkst. 11.30 piedalīsies UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas ģenerālsekretāre Baiba Moļņika, Rīgas Tehniskās universitātes profesore Andra Blumberga un LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta vadošā pētniece Dr.sc.administr. Ireta Čekse.

Diskusijā par inovatīvo un pētniecisko kompetenci plkst. 13.00 piedalīsies LU Pedagoģijas un psiholoģijas mākslas fakultātes docente un vadošā pētniece Dr.paed. Sanita Baranova,  “Accenture Latvija” DevOps speciāliste Jeļena Soboļevska un Sociālās inovācijas centra projektu vadītāja un LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes apvienotās doktora studiju programmas “Izglītības zinātnes” studente Beāta Lavrinoviča. 

Diskusijā par uzņemējspēju plkst. 14.15 piedalīsies Rīgas Tehniskās universitātes pasniedzējs, uzņēmējs un arhitektūras fakultātes doktorantūras students Matijs Babris, Izglītības uzņēmuma “Lielvārds” vadītājs Andris Gribusts, LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes bakalaura studiju programmas “Māksla” studente Katrīna Līva Karaša.

Pasākums notiks 21.jūnijā no plkst. 10.00 līdz plkst. 15.30 tiešsaistē ZOOM platformā ar tiešraides iespējām Facebook. Reģistrēties pasākumam ir iespējams šeit: https://zoom.us/meeting/register/tJ0lc-iupzkoHt1MSwd8-A-y8W8kT415889W.

Pētījuma “Augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējums un to attīstības dinamika studiju periodā” (ESF projekta Nr. 8.3.6.2. “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” 8.3.6.2/17/I/001 (23-12.3e/19/103) īstenotājs ir Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas zinātniskais institūts, taču kopumā tajā tika iesaistīti 27 vadošie pētnieki, pētnieki, eksperti un zinātniskie asistenti no astoņām augstskolām un viena uzņēmuma: Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Rīgas Tehniskā universitāte, Rīgas Stradiņa universitāte, Daugavpils Universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, Groningenas Universitāte (Nīderlande) un izglītības uzņēmums “Lielvārds”. Projekta zinātniskā vadītāja ir profesore Zanda Rubene. Projekta pirmā kārta noslēgsies 2021. gada augustā.

 

Dalīties

Saistītais saturs

Caurviju kompetenču pilnveide jāuzskata par nozīmīgu studiju procesa rezultātu
31.08.2021.

Caurviju kompetenču pilnveide jāuzskata par nozīmīgu studiju procesa rezultātu