© Foto: Toms Grīnbergs, Latvijas Universitātes Komunikācijas un inovāciju departaments

Piektdien, 16. aprīlī, norisinājās Erasmus+ projekta “Vadošās universitātes – pārmaiņu veicinātāji” (Leading universities - catalysts for change) jeb CATCHANGE komandas pirmā sanāksme. Projektu īsteno visu trīs Baltijas valstu vadošās augstskolas, kur Latvijas Universitātei ir arī projekta koordinatora loma.

Mācīšana ir daudzpusīgs sniegums, kas prasa plašu zināšanu un prasmju klāstu, ietverot gan tā saucamās cietās, gan mīkstās prasmes. Daudzi pētījumi ir atklājuši, ka studenti efektīvi mācās tad, kad mācībspēks ir paraugs, kas viņus motivē, iedvesmo un vada.  Mūsdienās ir apkopotas un izstrādātas inovatīvas mācību metodes, un daudzi mācībspēki uzlabo savas lekcijas, padarot tās iesaistošas un aizraujošas. Tajā pašā laikā ir ievērojams mācībspēku skaits, kuriem nepieciešams pilnveidot dizaina domāšanas prasmes, kā šīs metodes izmantot lekcijās, kā arī spēkā nav praktiskas motivācijas sistēma universitātē, kas motivētu mācībspēkus izmantot inovatīvas metodes.

Projekta komandas pirmajā sanāksmē 16. aprīlī partneri iepazīstināja ar savām universitātēm, kā arī ar projekta vēlamajiem ieguvumiem. Norisinājās diskusijas par to, kā vislabāk izstrādāt profesionālās pilnveides kursus, kādas ir mērķauditorijas vajadzības un kādā platformā vislabāk kursus tai piedāvāt. Jau aprīlī tiks izstrādāts detalizēts darba plāns un uzsākti priekšdarbi šādu kursu izstrādei.

Projekta "Leading universities - catalysts for change (CATCHANGE)" mērķis ir izstrādāt trīs profesionālās pilnveides kursus "Akadēmiskā vadība", "Dizaina domāšanas prasmes", kā arī izstrādāt motivācijas sistēmu mācībspēkiem. Projekts uzsākts 2021. gada 1. martā un ilgs divus gadus. Tajā piedalās visu trīs Baltijas valstu vadošās augstskolas – Latvijas Universitāte kā projekta koordinators, kā arī Tallinas Universitāte un Viļņas Ģedimina Tehniskā universitāte kā projekta partneri. Projekts tiek īstenots pateicoties Erasmus+ programmas finansējumam.

 

Dalīties

Saistītais saturs

LU mācībspēkus aicina piedalīties aptaujā par tehnofobiju
14.01.2022.

LU mācībspēkus aicina piedalīties aptaujā par tehnofobiju

LU mācībspēkus aicina piedalīties dizaina domāšanas darbnīcā
06.01.2022.

LU mācībspēkus aicina piedalīties dizaina domāšanas darbnīcā