Sabīne Kovaļčuka. Foto no personīgā arhīva.

Domājot par skolotāja profesiju, uzreiz nāk prātā gatavošanās mācību stundām, to vadīšana un komunikācija ar skolēniem. Taču ne vienmēr iedomājamies, ka aiz šiem procesiem slēpjas arī liels radošums. Sabīnei Kovaļčukai no Vangažiem, kas pašlaik studē Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesionālajā bakalaura studiju programmā “Sākumizglītības skolotājs”, skolotāja profesija ir lieliska iespēja visu savu radošo talantu izmantošanai.

Saistīja darbs ar bērniem

Mani vienmēr ir interesējis darbs radošā nozarē. Esmu sapņojusi kļūt par balerīnu, dziedātāju vai aktrisi. Taču tajā pašā laikā mani vienmēr interesējis arī darbs ar bērniem, jo ikdienā daudz ar tiem esmu saskārusies – gan organizējot bērnu nometnes, gan spēlējoties ar draugu mazākajiem brāļiem, māsām, gan strādājot ar bērnudārzniekiem. Kādu laiku apsvēru arī ārsta profesiju, taču nevarēju izlemt par konkrētu specialitāti, tāpēc nolēmu, ka visas savas radošās prasmes un vēlmes varu apvienot kādā citā profesijā – skolotāja amatā.

Jau vidusskolas pirmajās klasēs kopā ar draudzeni pētījām dažādu universitāšu piedāvātās studiju programmas, kur apgūt pirmsskolas izglītības skolotāja profesiju. Taču beigu beigās izlēmām par labu Latvijas Universitātes programmai “Sākumizglītības skolotājs”, kas apvieno gan pirmsskolas skolotāja, gan sākumskolas skolotāja profesijas apguvi, kas likās ļoti noderīgi. Atklājās, ka ir iespējams apgūt vienu plašu studiju programmu un vēlāk izvēlēties, kurā izglītības posmā vēlies strādāt. Tas arī piesaistīja visvairāk, jo, uzsākot studijas, bija domājusi, ka strādāšu pirmsskolā. Taču jau pēc pirmā semestra manas domas bija mainījušās, un es sapratu, ka darbs sākumskolā mani saista vairāk.

Atsaucīgi docētāji un jaunas zināšanas

Manis izvēlētajā studiju programmā augstu novērtēju docētājus. Lielākā daļa pasniedzēju ir ļoti atsaucīgi un pretimnākoši. Viņi vienmēr atbild uz visiem jautājumiem, kā arī, ja nepieciešama papildu informācija, ir gatavi sagatavot materiālus, lai vairāk pastāstītu par to, kas interesē tieši mūsu kursu. Manuprāt, ir svarīgi atzīmēt arī to, ka daudzi vērtīgi kursi, kuros stāstīja par to, kā pareizi noformēt darbus vai kā veidot mācību stundu, bija tieši pirmajā semestrī, kas atviegloja studijas pēc tam. Otrajā semestrī mums bija pirmā prakse, kura tika sasaistīta ar klasvadības kursa uzdevumiem, tāpēc bija nepieciešams organizēt mācību stundu. Pateicoties pirmajā semestrī apgūtajiem studiju kursiem, bija daudz vieglāk saprast ko un kā darīt.

Kopumā studiju laikā jau ir apgūts daudz jaunu zināšanu. Liela daļa no tām saistīta ar psiholoģiju. Tāpat ir iegūtas arī praktiskās iemaņas, tāpēc, ja būtu tāda vēlme, paralēli studijām varētu strādāt kādā pirmsskolas izglītības iestādē vai skolā. Mūsu kursā ir vairākas studentes, kas spēj pilna laika studijas apvienot ar darbu.

Specifika – iespēja izvēlēties starp pirmsskolu un sākumskolu

Lielākais ieguvums šajā programmā ir tas, ka ir iespējams apgūt zināšanas, kas vajadzīgas gan darbam pirmsskolas izglītības iestādē, gan skolā. Ja ir šaubas par to, kur nākotnē vēlies strādāt, šī būs piemērota programma, jo pēc tās absolvēšanas paveras izvēles iespējas. Ar iegūto izglītību varēs strādāt gan par pirmsskolas skolotāju, gan sākumskolā līdz pat 6. klasei. Šis aspekts arī mani pašu piesaistīja visvairāk. Jau pirmā  gada laikā es sapratu, ka vēlos strādāt ar bērniem vecumā no 1. līdz 4. klasei. Ja laika gaitā manas domas mainīsies, tad man vēl joprojām būs iespēja turpināt darbu pirmsskolas izglītības līmenī.

Skolotājam jāturpina mācīties vienmēr

Pašlaik es vēl neesmu darbavietas meklējumos, taču noteikti vēlētos strādāt Vangažos vai netālu no Vangažiem, piemēram, Garkalnē vai Siguldā. Kaut gan pašlaik vēl tikai studēju, jau tagad zinu, ka šajā profesijā vienmēr būs jāmācās arī pašam. Es ļoti ceru, ka, uzsākot darbu skolā, saviem skolēniem varēšu vadīt interesantas un radošas mācību stundas. Zinu, ka viens no lielākajiem izaicinājumiem skolotājiem mēdz būt skolēni, kuri nav motivēti vai mācīties griboši. Taču tas mani nebiedē, jo jau iepriekš esmu saskārusies ar šādiem bērniem, un ticu, ka spēšu atrast veidus, kā mācībām pievērst arī viņus.

Uzzini vairāk par pedagoģijas un izglītības zinātņu studiju iespējām!

Par profesionālo bakalaura studiju programmu “Skolotājs” plašāka informācija pieejama ŠEIT.

Par studiju iespējām pedagoģijas un izglītības zinātņu jomā Latvijā iespējams uzzināt plašāk internetvietnē www.esiskolotajs.lv.  

Informatīvo kampaņu “Esi skolotājs” īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte, Daugavpils Universitāte un nodibinājums “Iespējamā misija”, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projektā Nr. 8.2.1.0/18/I/004 “Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena “Izglītība un pedagoģija” studiju programmas”.

Dalīties

Saistītais saturs

“Mācītspēks” atlasi izturējuši jau 87 topošie skolotāji
04.04.2022.

“Mācītspēks” atlasi izturējuši jau 87 topošie skolotāji

Profesore Linda Daniela*: Kur ņemt skolotājus?
29.11.2021.

Profesore Linda Daniela*: Kur ņemt skolotājus?