
Projekta gaitas atskaite: 2025. gada augusts – 2025. gada oktobris
2025. gada augustā dalību Eiropas Sociālā fonda Plus projektā “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” uzsāka 128 jaunie pedagogi, no tiem 83 dalībnieki strādā pirmsskolas izglītības iestādēs, 39 – vispārējā izglītībā (no tiem seši ir speciālie pedagogi), bet profesionālās ievirzes un interešu izglītības jomu pārstāv astoņi projekta dalībnieki.
2025. gada augustā dalību projektā uzsāka 128 motivēti jaunie skolotāji visos Latvijas reģionos. Darbs tika uzsākts 10 kuratoru grupās, kur dalībnieki visa mācību gada garumā varēs saņemt kuratora atbalstu un savstarpēji dalīties pieredzē.
Reģionāli šogad kuratoru pilnveides grupas koordinē partneraugstskolas – Daugavpils Universitāte, RTU Rēzeknes akadēmija un RTU Liepājas akadēmija –, ar profesionālo ievirzi mūzikā un mākslā grupu koordinē Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, savukārt Latvijas Universitāte koordinē grupas Rīgā un Vidzemē, kā arī Kurzemē. Darbs pilnveides grupās ar kuratoru sniedz iespēju ne vien dalīties pieredzē ar līdzīga profila skolotājiem, bet arī paplašināt redzesloku starp kolēģiem ar daudzveidīgu pieredzi izglītības jomā, kā arī gūt jaunu pieredzi, apmeklējot dažādas izglītības iestādes, izglītības centrus, kultūrizglītības vietas un muzejus.
Projekta dalībnieki īpaši novērtē iespēju dalīties pieredzē par dažādām problēmsituācijām un gūt idejas un padomus to iespējamajiem risinājumiem, kā arī iespēju gūt individuālu atbalstu un iedrošinājumu no kuratora izglītības vidē mācību nodarbību vērojumos, gan arī sarunās par būtisko. Aktīvajā ikdienas noslogojumā ir vērtīgi atrast laiku, lai ieklausītos gan sevī, gan citos un gūtu mirkli refleksijai un iekšējā līdzsvara stiprināšanai.
Lai sniegtu ieskatu pilnveides grupu darbā, apkopojām pieredzes stāstus par vienu no tikšanās reizēm.
Ieskats pilnveides grupas darbā kuratores Jekaterinas Jankovskas vadībā Daugavpilī
Kāda ir jauno pedagogu diena projektā? Tā ir iespēja iedvesmoties un iedvesmot bērnus, tā ir diena pārsteigumiem, kad redzēt pasauli ar pētnieka acīm un apjēgt, ka skolotājs ir burvis.
Tā ir īpaša diena, kuru veltām izzināšanai un labās prakses pārnesei. Pedagogs mūsdienīgā izglītības vidē - apmeklējām Daugavpils Inovāciju centru un paši iesaistījāmies un darbojāmies STEM aktivitātēs: eksperimenti, mācīšanās iedziļinoties ar galveno domu - mēs to darīsim kopā ar bērniem.
Kā saglabāt līdzsvaru un iekšējo mieru? Ar to mums palīdzēja praktiskas relaksējošas aktivitātes izglītības psihologa vadībā. Mēs esam pārliecināti, iedvesmoti, jūtam atbalstu un vēlamies jaunapgūto īstenot savā profesionālajā darbībā.
Ieskats pilnveides grupas darbā kuratores Ilondas Reitas vadībā Kuldīgas novadā
Šodien 3.grupa Viduskurzemes pamatskolā-attīstības centrā mācījās, kā strādāt ar bērniem, kuriem ir UDHS, dispraksija, patoloģiskās pretošanās prasībām un citas mūsdienās bieži sastopamas individuālas īpatnības. Projekta dalībnieces Lauras Jasevičas atziņas:
“Tā kā, strādājot ikdienā, arvien biežāk nākas saskarties ar bērniem, kuriem novērojam dažādas attīstības grūtības un īpatnības, tad man šķiet svarīgi prast tās atpazīt un zināt ar kādam metodēm dot viņam nepieciešamās zināšanas un prasmes. Šodien nodarbība bija lielisks praktisks zināšanu kopums, kas man kā pedagogam atvieglos darbu ar šiem bērniem, radot drošības sajūtu, izprotot attīstības īpatnības un kvalitātivi sniedzot nepieciešamo. Mana ikdiena pirmsskolā ir produktīvāka, ja es zinu, ko un kā man darīt. Paldies pasniedzējai un Indukcijas gadam par šo lielisko iespēju augt un attīstīties.”
Ieskats pilnveides grupas darbā kuratores Madaras Kļaviņas vadībā Cēsīs
Vidzemes grupai šodien liels gods - vien dažas minūtes pēc oficiālās pieņemšanas ekspluatācijā, vērām vaļā jaunās pirmsskolas "Dārtiņa" durvis, kas drīz vien uzsāks darbu renovētās telpās.
Ciemojāmies Cēsu Bērzaines pamatskolā. Iestādē, kas lepojas ar iekļaujošās izglītības pieredzi un dalās ar to. Guvām vērtīgas idejas ikdienas darbam un diskusijas ar metodiķi Sarmīti, kā rīkoties dažādās situācijās, kad iekļaujam bērnus ar speciālām vajadzībām.
Ieskats pilnveides grupas darbā kuratores Asjas Vanagas vadībā Rīgā
Diena sākās LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes sporta zālē, apmeklējot izstādi. Vēlāk kādā no auditorijām norisinājās daudz sarunu par to, kā noritējušas nodarbības, kā plānot, strukturēt un pilnveidot savu darbu, lai bērnos saglabātu ieinteresētību – vēlmi klausīties, darboties ar izpratni, mērķtiecību, kā arī iemācīties ieraudzīt un izvērtēt sasniegto.
Dienas noslēgumā notika kopīgas pusdienas – brīva sarunāšanās, pieredzes un viedokļu apmaiņa, kas stiprināja savstarpējo atbalstu un kopības izjūtu.
Eiropas Sociālā fonda Plus projektu “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” (Nr. 4.2.2.7/1/23/I/001) īsteno projekta vadošais partneris Latvijas Universitāte un projekta partneri Daugavpils Universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, RSU Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, RTU Liepājas akadēmija, RTU Rēzeknes akadēmija. Projekta mērķis ir sniegt indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā vai otrajā gadā pēc studiju pabeigšanas, lai nodrošinātu viņu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu skolotāja profesijā.







