
Latvijas augstskolās jau trešo mācību gadu noris indukcijas gada projekts jaunajiem skolotājiem. 2025./2026. mācību gadā atbalstu saņem 128 jaunie pedagogi. Projekts noris ar Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu, lai sniegtu indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā vai otrajā gadā pēc studiju pabeigšanas, tā nodrošinot viņu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu skolotāja profesijā.
Indukcijas gada projektā šogad piedalās visu pedagoģisko izglītību nodrošinošo augstskolu absolventi, tai skaitā 10 no Daugavpils Universitātes, 19 no Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas, 61 no Latvijas Universitātes, trīs no RSU Latvijas Sporta Pedagoģijas akadēmijas, 27 no RTU Liepājas akadēmijas un astoņi no RTU Rēzeknes akadēmijas.
Ir uzsākts darbs desmit profesionālās pilnveides grupās kuratoru vadībā un sešās profesionālās pilnveides programmās, lai visa mācību gada garumā atbalstītu, iedrošinātu, motivētu un rosinātu sasniegt savus mērķus, lai kļūtu par katra bērna sapņu skolotāju.
Visa mācību gada garumā divreiz mēnesī klātienē dažādos Latvijas novados dalībnieki tiksies pilnveides grupās, ko vada kuratori, kas ir profesionāli pedagogi dažādās jomās un kas ir gatavi atbalstīt un dalīties savā pieredzē ar jaunajiem kolēģiem.
Savukārt attālināti tiekoties divreiz mēnesī dalībnieki apgūs izvēlēto pilnveides programmu, kas stiprina viņu profesionalitāti atbilstošajā jomā kompetentu docētāju vadībā šādās tēmās: speciālā un iekļaujošā izglītība, tehnoloģiju bagātināts mācību process izglītībā, efektīvi klasvadības risinājumi skolotājiem, pedagoģiskā atbalsta nodrošināšana bērniem ar valodas un mācīšanās traucējumiem pirmsskolā, sociāli emocionālā audzināšana pirmsskolā un skolā, pārmaiņu vadība izglītībā. Projektā norit arī stundu un nodarbību vērošana, kur kuratori palīdz jaunajiem kolēģiem uzlabot sniegumu un gūt pārliecību par savām spējām pedagoga darbā.
Indukcijas gada atbalstu dalībnieki uzsāka saņemt jau augustā, kad iepazinās ar saviem kuratoriem un pilnveides grupas biedriem, pārrunāja grūtības, ar kurām biežāk sastopas darbā izglītības iestādēs, apzināja pieejamos resursus un uzstādīja mērķus, ko vēlas sasniegt projektā Indukcijas gada laikā.
Septembrī līdz ar jaunā mācību gada sākumu izglītības iestādēs ar dalību projektā uzsāka arī jaunie skolotāji gan daloties pieredzē kuratoru grupās, gan pilnveidojoties tiešsaistes pilnveides programmās, gan arī uzņemot pie sevis kuratorus uz pirmajām stundu un nodarbību vērošanām. Pilnveides grupās jaunie skolotāji ne vien pārrunāja mācību gada sākuma sarežģījumus un problēmu risinājumus, bet arī iepazina cits citu, dažādas izglītības iestādes, iesaistījās izzinošās un grupu saliedējošās aktivitātēs.
Rēzeknes grupa kuratores Ilutas vadībā attīstīja sevī līderību, izmantojot mūzikas un mākslas tēlus un simbolus, izstrādāja savu pedagoga profesionālās attīstības plānu un aprakstu, devās uz “Goru”, izvirzīja skaidrus mērķus un veica refleksiju. Ogres grupa kuratores Sandas vadībā meklēja un atrada savas superspējas Ogres zilajos kalnos, integrēja Meža terapiju un Land-art uzdevumus, reflektēja un izaicināja sevi ar septembra peldi. Daugavpils grupa kuratores Jekaterinas vadībā apmeklēja pieredzes apmaiņas rotaļnodarbību, dalījās ar iespaidiem un idejām, kopā ar bērniem piedalījās fizioterapeita vadītā nodarbībā, kā arī meklēja efektīvus sadarbības risinājumus ar bērniem, vecākiem un kolēģiem.
Eiropas Sociālā fonda Plus projektu “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” (Nr. 4.2.2.7/1/23/I/001) īsteno projekta vadošais partneris Latvijas Universitāte un projekta partneri Daugavpils Universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, RSU Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, RTU Liepājas akadēmija, RTU Rēzeknes akadēmija. Projekta mērķis ir sniegt indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā vai otrajā gadā pēc studiju pabeigšanas, lai nodrošinātu viņu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu skolotāja profesijā.