Projekta gaitas atskaite: 2025. gada maijs – 2025. gada jūlijs

2025. gada 28. maijā Latvijas Universitātē un projekta sadarbības partneru augstākās izglītības iestādēs norisinājās svinīgs indukcijas gada noslēguma pasākums projektā “Indukcijas gada ieviešana pedagogu sagatavošanas studiju programmās”, pulcējot projekta otrā gada dalībniekus, kas atbalstu jaunajiem skolotājiem saņēma 2024./2025. mācību gadā. Noslēguma pasākumā dalībnieki saņēma apliecības par profesionālās kompetences pilnveides programmu apguvi.

No 2025. gada 16. jūnija līdz 18. jūlijam norisinājās pedagogu sagatavošanas studiju programmu absolventu pieteikumu iesniegšana atbalstam trešajā projekta gadā, lai nodrošinātu absolventu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu pedagoga profesijā.

Ar indukcijas gada atlases komisijas sēdes protokola lēmumu atbilstoši Nolikumam par indukcijas gada dalībnieku atlasi Eiropas Sociālā fonda Plus projekta “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” atlases nosacījumiem, komisija nolēma apstiprināt atbalsta saņemšanu un piešķirt mērķstipendijas 136 jaunajiem skolotājiem. 

Dalībnieku pieteikumi saņemti no dažādiem Latvijas novadiem – vislielākā aktivitāte bija no Vidzemes – saņemti 35 % pieteikumu, no Kurzemes–- 25 %, Rīgas valstspilsētu pārstāv 24 %, Latgali 12 %, bet Zemgali 4 % no visiem pieteikumu iesniedzējiem. Projekta atbalstu saņems dalībnieki no Aizkraukles, Alūksnes, Ādažu, Cēsu, Dienvidkurzemes, Dobeles, Jelgavas, Jēkabpils, Krāslavas, Kuldīgas, Ķekavas, Madonas, Mārupes, Ogres, Rēzeknes, Ropažu, Saldus, Saulkrastu, Siguldas, Talsu, Tukuma, Valkas, Valmieras novadiem, kā arī Daugavpils, Jelgavas, Jūrmalas, Liepājas, Rēzeknes, Rīgas, Ventspils valstspilsētām. 

Pirmsskolas izglītības posma pedagogi veido 54 % no visiem dalībniekiem, sākumskolas posmu pārstāv – 10 %, pamatskolu un vidusskolu – 11 %, profesionālo ievirzi un interešu izglītību – 18 %, savukārt, speciālās pedagoģijas jomu pārstāv 7 % 2025./2026. mācību gadā uzņemtajiem projekta dalībniekiem.

Par Indukcijas gada projektu

Eiropas Sociālā fonda Plus projektu “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” (Nr. 4.2.2.7/1/23/I/001) īsteno projekta vadošais partneris Latvijas Universitāte un projekta partneri Daugavpils Universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, RSU Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, RTU Liepājas akadēmija, RTU Rēzeknes akadēmija. Projekta mērķis ir sniegt indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā vai otrajā gadā pēc studiju pabeigšanas, lai nodrošinātu viņu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu skolotāja profesijā.
 

Dalīties

Indukcijas gada dalībnieki izvērtē līdzšinējo pieredzi projektā
17.02.2025.

Indukcijas gada dalībnieki izvērtē līdzšinējo pieredzi projektā

“Jēgpilnākās sarunas ir izglītības procesā.” Intervija ar Indukcijas gada kuratoriem
06.01.2025.

“Jēgpilnākās sarunas ir izglītības procesā.” Intervija ar Indukcijas gada kuratoriem

Indukcijas gada atbalstu 2024./2025. mācību gadā saņem 101 jaunais pedagogs
01.10.2024.

Indukcijas gada atbalstu 2024./2025. mācību gadā saņem 101 jaunais pedagogs

Indukcijas gada dalībnieki tiekas otrajā pieredzes dienā
13.05.2024.

Indukcijas gada dalībnieki tiekas otrajā pieredzes dienā