Indukcijas gadā jaunie skolotāji ieguvuši ne vien atbalstošu plecu, bet arī jaunas zināšanas, praktiskas iemaņas un pārliecību. Projektu “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas”, kas norisinās pateicoties Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstam, 2024./2025. mācību gadā absolvēja 93 jaunie skolotāji. Šis ir ieskats viņu atziņās, kuras ir apkopotas no gada izvērtējuma anketām.

Noslēdzoties otrajam mācību gadam, kurā tiek īstenots Indukcijas gada atbalsts jaunajiem skolotājiem, dalībnieki izvērtēja savu pieredzi. Kā lielākais ieguvums tiek minēts atbalsts no kuratora un citiem jaunajiem skolotājiem projektā, kas sniedza emocionālu atbalsta plecu, drošības izjūtu, motivāciju, iedrošinājumu un palīdzēja attīstīt profesionālo izaugsmi. No 16. jūnija līdz 18. jūlijam ir atvērta pieteikšanās Indukcijas gada atbalstam 2025./2026. mācību gadā, iepazīšanās ar projekta ieguvumiem palīdzēs interesentiem izšķirties par dalību projektā.

Profesionālā izaugsme un zināšanu paplašināšana

Dalībnieku ieguvumi profesionālajā jomā ir saistīti ar iegūtajām zināšanām un izpratni, attīstītām profesionālajām prasmēm, apgūtajām metodēm un tehnoloģijām, kas palīdz uzlabot viņu ikdienas darbu izglītības iestādē. Aizvien aktuāli bija pilnveidot prasmes plānot un strukturēt nodarbību.

Ilona, pirmsskolas skolotāja: "Ieguvums bija nodarbību vērošana, ieteikumi kā uzlabot mācību procesu, kas notika neuzspiesti un nenosodoši."

Skolotājs: "Iegūtas jaunas grupu darbu metodes. Klasvadības principi izprotami skaidrāk un arī vieglāk tos iestrādāt klases vidē."

Inta, pirmsskolas skolotāja: "Ieguvu vērtīgas zināšanas, informāciju un labās prakses piemērus darbā ar bērniem ar valodas un uzvedības traucējumiem."

Ilze, pirmsskolas skolotāja: "Starp ieguvumiem, kas man ir palīdzējuši, ir praktiski padomi/paņēmieni, kurus izmantot darbā. Ir cēlusies mana pašapziņa, jo esmu kļuvusi daudz pārliecinātāka par to, ko daru. Ieguvu labas idejas, kuras integrēt savā darbā ar bērniem. "

Pirmsskolas skolotāja: "Mācību kurss par speciālo un iekļaujošo izglītību bija visvērtīgākais, ļoti noder ikdienas darbā."

Pirmsskolas skolotāja: "Jaunas zināšanas par tehnoloģijām, kuras varu izmantot tālākajā darbā. Jaunas idejas turpmākajam darbam, kuras ieuvām vērojot darbu citās PII."

Emocionālais atbalsts un profesionālā identitāte

Šie ieguvumi ir saistīti ar emocionālo atbalstu un sarunām gan ar kuratoru, gan docētājiem, gan citiem dalībniekiem, ar kuratora sniegto atgriezenisko saiti, kas palīdzēja veidot pārliecību par sevi un stiprināt profesionālo identitāti.

Elīna, pirmsskolas skolotāja: "Kuratores labie vārdi par nodarbību iedvesmo un nomierina, ka daru visu pareizi. Viņa uzklausa un dod vērtīgus padomus."

Diāna, vizuālās mākslas skolotāja: "Tikšanās reizes ar kuratori bija kā tikšanās ar savu atbalsta grupu, un, lai gan mēs tur mēdzam vaidēt par darbu un dzīvi, tomēr kopējā sajūta vienmēr bija pozitīva un stiprinoša." 

Evita, pirmsskolas skolotāja: "Pilnveidoju attiecības ar kolēģiem, esmu kļuvusi pārliecinātāka, drošāka, mērķtiecīgāka, mācos nospraust robežas un tās noturēt."

Agita, pirmsskolas skolotāja: "Iedrošinājums nebaidīties kļūdīties! Saikne un atbalsts, kas izveidojās pa šo gadu, ir tiešām neaprakstāmi vērtīgs."

Natālija, pirmsskolas skolotāja: "Kuratora novērojumi palīdzēja man labāk izprast savas stiprās puses un jomas, kurās vēl varu pilnveidoties. Atgriezeniskā saite bija konstruktīva un sniedza konkrētus ieteikumus, kā uzlabot manu darbu un attīstīt pedagoģiskās prasmes. Atbalsta klātbūtne radīja drošu un atvērtu vidi, kur varēju uzdot jautājumus un izteikt savas domas, kas padarīja mācību procesu vēl vērtīgāku. Kopumā Indukcijas gads bija ļoti vērtīgs ceļojums, kas ļāva man ne tikai iegūt jaunas zināšanas, bet arī attīstīt pašpārliecinātību un profesionālo izaugsmi."

Oļesja, pirmsskolas skolotāja: "1. Atbalsts un drošības sajūta. Bija vērtīgi zināt, ka vienmēr ir pieejams kurators un kolēģi, pie kuriem var vērsties ar jautājumiem vai neskaidrībām.
2. Profesionālā izaugsme. Esmu ieguvusi daudz jaunu zināšanu, praktisku iemaņu un pārliecību par savu darbu.
3. Iedrošinājums reflektēt. Indukcijas gads palīdzēja apzināties savas stiprās puses un jomas, kur vēl attīstīties, kā arī mācīties no pieredzes."

Pieredzes apmaiņa un sadarbības stiprināšana

Šie ieguvumi saistīti ar pieredzes apmaiņu starp kolēģiem no dažādām izglītības iestādēm un jomām, sadarbību un jaunu kontaktu iegūšanu.

Katrīna, sākumskolas skolotāja: “Iespēja mācīties no citu pieredzes. Ļoti daudz noderīgu ideju un mācību materiālu. Komandas sajūta, kas lika saprast, ka visas esam līdzīgas un saskaramies ar ļoti līdzīgām problēmām, kuras varam risināt kopā.”

Elīna, pirmsskolas skolotāja: "Būtiskākais ieguvums ir dalīšanās pieredzē un ar situācijām darbā. Guvu iedrošinājumu risināt sarežģītas situācijas, iedvesmu uzlabot vidi."

Skolotājs: "Ieguvu vietu, kur dalīties ar grūtībām un saņemt ieteikumus un arī emocionālu atbalstu. Apguvu praktiskus paņēmienus, kurus iespējams arī izmantot stundā, lai klasvadība veiktos labāk."

Kristīne, pirmskolas skolotāja: "1. Iespēja satikties un izrunāties ar citiem pedagogiem ārpus sava darba loka. 2. Saņemt atbalstu, padomus, iedvesmu, iedrošinājumu un pozitīvu novērtējumu. 3. Brīvas trešdienas un stipendija."

Skolotājs: “Galvenie ieguvumi: Iespēja dalīties ar grupas biedriem savās darba gaitās un kopīgi ar kuratoru meklēt risinājumus problēmsituācijām; pieredzes apmaiņas izbraucieni.”

Evita, pirmsskolas skolotāja: “Pilnveidoju attiecības ar kolēģiem, esmu kļuvusi pārliecinātāka, drošāka, mērķtiecīgāka, mācos nospraust robežas un tās noturēt.”

Šobrīd projektā aicinām pieteikties skolotājus, kas kvalifikāciju ieguvuši 2024. vai 2025. gadā un strādā izglītības iestādē skolotāja amatā. Absolventi informāciju par uzņemšanu saņem savos e-pastos un varēs iesniegt pieteikumus līdz 2025. gada 18.jūlijam. Plašāka informācija ir atrodama arī projekta mājas lapā un rakstot uz e-pasta adresi: IndukcijasGads@gmail.com.

Projekta sniegtais atbalsts ietver aktivitātes trešdienās visā mācību gada garumā:

  • regulāras tikšanās ar citiem jaunajiem skolotājiem un zinošu kuratoru pilnveides grupās savā reģionā;
  • individuālu kuratora atbalstu stundu/nodarbību vērošanā individuāli saskaņotā laikā, kas palīdzēs veidot pārliecību par sevi izglītības iestādes vidē;
  • praktisko zināšanu pilnveidi izvēlētajā profesionālās pilnveides programmā kompetentu docētāju vadībā;
  • mērķstipendiju līdz 200 EUR mēnesī.

Par Indukcijas gada projektu

Eiropas Sociālā fonda Plus projektu “Indukcijas gada atbalsts jaunajiem pedagogiem pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas” (Nr. 4.2.2.7/1/23/I/001) īsteno projekta vadošais partneris Latvijas Universitāte un projekta partneri Daugavpils Universitāte, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmija, RSU Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, RTU Liepājas akadēmija, RTU Rēzeknes akadēmija. Projekta mērķis ir sniegt indukcijas gada atbalstu pedagoģijas studiju absolventiem pirmajā vai otrajā gadā pēc studiju pabeigšanas, lai nodrošinātu viņu tālāku iekļaušanos izglītības iestādes vidē un veicinātu palikšanu skolotāja profesijā.

Dalīties

Indukcijas gada dalībnieki pulcējas pieredzes dienas pasākumos
09.05.2025.

Indukcijas gada dalībnieki pulcējas pieredzes dienas pasākumos

Indukcijas gadā jaunie pedagogi saņem daudzveidīgu atbalstu
09.11.2024.

Indukcijas gadā jaunie pedagogi saņem daudzveidīgu atbalstu